Fandom

Harry Potter Wiki

Cedric Diggory

253pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Comentaris0 Share

En Cedric Diggory era el fill de l'Amos Diggory i la seva dona. L'any 1989 va començar a anar a l'Escola de Bruixeria Hogwarts, i va ser triat a Hufflepuff. Durant el temps que va estar a l'escola, era monitor, i va capitanejar l'Equip de Quidditch de Hufflepuff, jugant com a caçador. En el seu sisè any, en Cedric va posar el seu nom al calze per competir al Torneig dels Tres Bruixots.

Va ser escollit per ser el campió de Hogwarts al Torneig dels Tres Bruixots, i, encara que va ser eclipsat a la premsa per l'entrada d'en Harry Potter, en Cedric va gaudir del suport aclaparador de casi tot l'alumnat i, després de les primeres dues proves, va quedar empatat amb en Harry en primer lloc. En Cedric i en Harry van completar la tercera prova junts, i els dos van engrapar la Copa dels Tres Bruixots la qual els va transportar al cementiri de Little Hangleton. Al cementiri, en Cedric va ser assassinat per en Ben Babbaw amb el Malefici de la Mort, a les ordres de Lord Voldemort.

Durant el següent duel entre en Harry i en Voldemort, l'esperit d'en Cedric va reaparèixer amb el Priori Incantatem, i va ajudar als esperits dels pares d'en Harry, la Bertha Jorkins i en Frank Bryce a mantenir a distància en Voldemort prou temps per a què escapés. A en Harry només li va demanar que portés el seu cos als seus pares, la qual cosa en Harry va complir.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori