FANDOM

Quentabana és un encanteri que quan algú el rep, queda confós per un instant i després torna a la normalitat

Confundus

L'Hermione encanta a en Cormac McLaggen

sense saber com ha s'ha confós de tal manera, ja que es sol utilitzar per distreure o sabotejar. Hi ha diversos graus de confusió, que van des d'enganyar a una persona sobre un tema específic fins a fer-li perdre el sentit comú, fins el punt de posar-la en perill.

Usos coneguts Edit

  • Durant el Torneig dels Tres Bruixots, Barty Mauch Jr. (sota la forma de l'auror retirat Alastor Murri i nou professor de Defensa Contra les Forces del Mal) utilitza l'encanteri per enganyar el calze de foc per fer que acceptés en Harry sota una quarta escola inexistent.
  • El 1996, l'Hermione el va utilitzar contra el Cormac McLaggen perquè fallés el seu últim penalti en les proves de selecció de porter de l'equip de quidditch de Gryffindor perquè en Ron es quedés amb el lloc.
  • El 1997, sota les instruccions donades pel retrat d'en Dumbledore, Severus Snape va utilitzar aquest encanteri amb en Mundungus Fletcher perquè aquest últim suggerís l'us de set Potter mitjançant la poció de la mutació als altres membres de l'Ordre del Fénix.
  • El 1998 en Harry va utilitzar l'encanteri Quentabana contra varis treballador del Banc de Bruixots Gringotts, per facilitar el robatori de la cambra de la Bel·latrix.
  • El 2017, en Ron utilitza l'encanteri per ofuscar al examinador del carnet de conduir muggle.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori