FANDOM

Dolores Umbridge
Dolors Jane Umbridge és una dona de baixa alçària, generalment descrita com semblant a un gran gripau, amb ulls sortits i cabell curt i arrissat de color cafè. Sempre duu roba de color rosa cridaner, i lletjos i exagerats anells en els dits. De caràcter altiu i arrogant, tendeix a interrompre a la gent quan parla i a tallar-los amb un sonor i particular estossec. La seva veu és exageradament aguda, com la d'una nena, gairebé arribant al falset. Aparentment, té un odi exagerat a qualsevol criatura que ella considera "semihumana", com els centaures, els homes-llop i fins i tot a en Hagrid per ser mig gegant, i també sent antipatia cap als mags nascuts de muggles. Aquestes particularitats provoquen l'odi d'en Harry i els seus companys de l'Exèrcit d'en Dumbledore.

La Dolors apareix per primera vegada a Harry Potter i l'orde del Fènix, el cinquè volum de la saga Harry Potter, en una escena en la qual el jove Harry assisteix a una vista disciplinària per haver efectuat màgia il·legalment i en presència d'un muggle, fora del col·legi de Hogwarts (la qual cosa està prohibit per als menors d'edat). Participa com a jurat i subsecretària, mà dreta del conseller Cornelius Fudge, en l'interrogatori efectuat a en Harry a la Conselleria d'Afers Màgics. La Dolors és un dels mags que voten a favor de la culpabilitat d'en Harry al final de la vista.

Posteriorment, per ordre de la Conselleria, que pretén tenir al director Dumbledore vigilat de prop, la Dolors és nomenada professora de Defensa Contra les Forces del Mal a Hogwarts. Les seves classes es basen bàsicament en la teoria defensiva, estant prohibit l'ús de màgia o si més no l'aireig de varetes a la seva classe. Això ha d'atribuir-se al temor de la Conselleria que en Dumbledore estigui usant les seves classes per a entrenar als estudiants en màgia ofensiva, per a després emprar-los com el seu propi exèrcit en un hipotètic intent de cop d'estat al conseller Fudge.

Per a evitar això, la Dolors es dedica en cos i ànima a destruir tot tipus de rumorologia sobre el retorn d'en Voldemort (Generalment, neutralitzant, ridiculitzant i torturant a en Harry, arribant al punt d'usar mesures fortament il·legals, com intentar utilitzar el Malefici del Suplici o la poción de la veritat contra ell).

Amb el pas del temps, la Umbridge va escalant posicions al col·legi mitjançant inapel·lables Decrets; des de nomenar-se Inquisidora de Hogwarts, encarregada de supervisar el compliment de les normes de l'escola, fins a reemplaçar a en Dumbledore com a director de l'escola. Protegida per la Conselleria i pel zelador Argus Filch, un altre torturador en potència, la Umbridge va endurint les normes del col·legi fins a aconseguir convertir-lo en una espècie de miniestat feixista amb les seves pròpies forces paramilitars, la Brigada Inquisitorial, un cos format majormente per alumnes de Slytherin i que té un nivell d'autoritat similar al dels delegats, però amb l'aprovació directa de la Inquisidora. Entre les noves normes imposades per la Inquisidora estan la prohibició de llegir El Tafaner, revista que publica una entrevista de Rita Skeeter a en Harry en la qual revela tota la veritat sobre el retorn d'en Lord Voldemort, l'obligació que el correu privat dels alumnes passi abans per les seves mans o l'anul·lació del dret dels alumnes de formar associacions estudiantils. Arriba a expulsar a en Harry de l'equip de quidditch, així com als bessons Fred i George Weasley, després d'un enfrontament amb en Draco Malfoy. A més, la Dolors realitza personalment una sèrie de proves i exàmens a cadascun dels professors per a saber si són competents o no (però també per a conèixer el seu grau de fidelitat al director Dumbledore); els més afectats, en Hagrid o la Sibil·la Trelawney, la maldestra i incompetent professora de Futurologia, que és despatxada.

En Harry odia especialment a la professora Umbridge, sobretot degut a la sèrie de dolorosos càstigs que la Umbridge li posava per a fer-li desistir de la seva insistència en la tornada d'en Lord Voldemort. El seu principal mètode de càstig era fer-li escriure frases (com "no haig de dir mentides") amb una ploma especial que es caracteritza per usar la sang de l'escriptor en comptes de tinta, i fins i tot el missatge quedava gravat en la mà del que l'usa, tallant la carn i provocant un dolor agut i unes cicatrius que trigaven molt a guarir-se. Altres vegades, i això era el que més avorria a en Harry, li retirava privilegis com l'anteriorment esmentat lloc en l'equip de quidditch.

El matí de la batalla al Departament dels Misteris, en Harry Potter i l'Hermione Granger duen a la Umbridge al Bosc Prohibit. La seva insolència i arrogància la duen a insultar i atacar a un centaure, fet que paga car quan els seus companys es llancen al rescat i quan Grawp, atret pels laments de l'Hermione, s'enfada. Això va dur a la Inquisidora a la infermeria de Hogwarts durant un temps, després del qual el reinstaurat director Dumbledore l'expulsa fulminantement i per a sempre de l'escola.

HODTuW6CTX0

El 1997

Després del seu fracàs a Hogwarts, la Dolors torna a la Conselleria, ja amb el mandat d'en Rufus Scrimgeour, i és una de les assistents al funeral de l'Albus Dumbledore en el sisè llibre, Harry Potter i el misteri del Príncep. En el setè llibre de la col·lecció, Harry Potter i les relíquies de la mort, al morir el conseller Rufus Scrimgeour, va ser nomenada a la Conselleria com Cap de Comissió de Registres de Nascuts Muggles, que s'encarrega d'"interrogar" als anomenats "sang de fang", si no demostren que tenen antecedents màgics de família se'ls és emportada la vareta i acusats de robar la màgia a un mag. El seu modus operandi al moment de treure indformació, consistia en l'auxili del cavaller de la mort Yaxley i un parell de demèntors. La Dolors posseïa un medalló al pit amb una "S", segons ella per a denotar que era sang pura però en veritat era un horricreu, que posseïa l'ànima d'en Lord Voldemort. En Harry l'hi va prendre per a així poder destruir-lo. Ingressa a la presó d'Azkaban per maltractament als nascuts de muggles.

Etimologia Edit

Originalment, la Dolors Umbridge s'havia d'anomenar Elvira, però l'autora va canviar d'idea per raons desconegudes. El nom "Dolors", (originalment en anglès Dolores, paraula espanyola que prové del llatí "dolor") possiblement reflecteixi la misèria que les seves accions causen als estudiants, com per exemple els seus dolorosos càstigs i tortures psicològiques. Per la seva banda, Umbridge: té una sonoritat similar a la paraula anglesa "Umbrage", que es refereix a una ofensa causada per un malentès o una predisposició a pensar malament. El més probable, no obstant això, és que l'origen del cognom sigui la paraula llatina "umbra", "ombra".    

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori