Fandom

Harry Potter Wiki

Harry Potter i la pedra filosofal

253pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Comentaris0 Share
Sin título-4.png
Harry Potter i la pedra filosofal
Atribució
Autor

J.K. Rowling

Traductor

Laura Escorihuela

Títol original

Harry Potter and the Philosopher's Stone

Dibuixant
Informació de publicació
Editorial
Data de publicació
Publicat en català
Pàgines

299

Capítols

17

Cronologia
Seguit per

Harry Potter i la cambra secreta

Harry Potter i la Pedra filosofal és el primer dels set llibres de Harry Potter escrit per J. K. Rowling. Va sortir a la venda el 30 de juny de 1997 i se'n va fer una pel·lícula el 2001.

És un dels llibres més venuts i traduïts de la història, superat per poc pel Don Quijote de la Mancha, de Miguel de Cervantes.

DedicatoriaEdit

"Per Jessica a qui li agradaven les històries, per Anne, a qui també li agradaven molt, i per Di, que va sentir aquesta primer."

El llibre està dedicat a tres noies de la família de l'autora: Jessica, la filla gran; Anne, la seva mare que va morir d'esclerosi múltiple; i Di, la seva germana.

SinopsisEdit

Harry Potter és orfe i viu en unes condicions infrahumanes a casa d'uns tiets despietats fins al dia que descobreix els seus dots de bruixot i és convidat a estudiar a una escola de màgia i bruixeria. Allà, a més d'aprendre l'ofici, haurà de combatre Voldemort, que encarna les forces del mal, i defensar la joia de l'escola, una pedra filosofal que, segons sembla, n'hi ha més d'un que vol trobar.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori