FANDOM

Nícanor Gryffindor (Cau de Goldric, segle X - data de mort desconeguda), va ser un dels quatre fundadors de Hogwarts. Era amic de Sírpentin Slytherin, però la seva enemistat es va trencar en fundar l'escola perquè creia que els fills de muggle no es podien acceptar. El retrat de Goldric Gryffindor continua estant a Hogwarts, al passadís del setè pis.

Biografia Edit

Infantesa Edit

Nícanor Gryffindor va ser un bruixot de sang pura nascut al Cau de Goldric en un dia de juny. Ell i la seva família van viure durant un temps a Àfrica per exiliar-se de la caça de bruixes i bruixots per part dels muggles. Això va fer que Nícanor conegués la vida salvatge d'Àfrica la qual va començar a agradar-li, especialment els lleons. Nícanor era aventurer i es posava fàcilment en embolics. Va aprendre tota la màgia del seu pare, que sempre va pensar que hi hauria d'haver una escola pels nens amb habilitats màgiques.

Joventut i vida adulta Edit

Quan Nícanor va fer 18 anys va traslladar-se a Anglaterra ell sol, a la ciutat de Hogsmeade perquè havia sentit a dir que estava al costat d'un bosc molt misteriós. Allà va conèixer un dels seus millors amics, en Sírpentin Slytherin. Nícanor trobà en Sírpentin l'esperit aventurer que ell mateix tenia. A més, tenia el projecte de crear una escola de màgia amb ell, i Slytherin va acceptar. En aquell moment, els dos tenien uns 30 anys, la seva amistat era més forta que mai, i començaven a ser bruixots famosos.

Fundació de Hogwarts Edit

Sírpentin estava en contacte amb Hortènsia Hufflepuff, una altra gran bruixa de l'època, que també va ajudar a construir el que es convertiria en Hogwarts. Més tard, Nícanor conegué a Mari Pau Ravenclaw que compartí la seva saviesa amb la resta de professors de Hogwarts. En un moment donat, Sírpentin es va discutir amb la resta de fundadors, especialment amb Nícanor, perquè creia que no s'havien d'acceptar fills de muggles. Com a resultat d'aquesta discussió, Sírpentin va deixar l'escola i trencà l'amistat amb Nícanor.

Origen del seu nom Edit

En la versió original en anglès, el nom de Nícanor Gryffindor és Godric. A la versió en català, però, el nom se substitueix per Nícanor i la paraula Godric canvia per formar Goldric, el nom de la casa on va néixer Harry Potter.

El seu cognom, Gryffindor, fa referència als hipogrifs. La terminació dor (provinent del francès d'or) fa referència als colors de la residència Gryffindor.

CuriositatsEdit

· Ell és l'únic fundador de Hogwarts que no té descendents.

· La seva espasa, a diferència de les relíquies dels altres fundadors, és l'única que no va ser un Horrocrux d'en Lord Voldemort.

· Igualment, la seva espasa només podia aparèixer davant d'un Gryffindor de debò.

· Era el propietari d'un barrer de bruixot, que se'l coneix com: el Barret que tria i és el mètode de selecció actual a Hogwarts.

· El seu pare tenia un somni de fundar una escola on es pogués ensenyar la màgia i al ser un somni del seu pare, ell va fer que fos també el seu somni.

· El seu color preferit per la vestimenta era el vermell escarlata.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori