Wikia

Harry Potter Wiki

Home

Discussió0
141pàgines en
aquest wiki
Benvinguts a Harry Potter Wiki!
DM.png La Harry Potter Wiki revela detalls de la trama sobre la sèrie. Llegeix-ho sota el teu propi risc! PortalTutorial WikiPàgines d'ajuda

Estem actualment editant 141 articles des del 2 de desembre de 2009. Busques un altre idioma?

Article destacat
Harry-potter.jpg
En Harry James Potter (n. 31 de juliol, 1980) és un mag mestís, fill únic de James Potter i Lily Evans. És un mag molt conegut actualment, degut al fet que és l'unic sobrevivent del Malefici Assassí, fet per Lord Voldemort i que el va portar a la seva primera derrota. A partir d'aquell moment el Harry va viure amb els seus tiets Muggle, la família Dursley.

Quan va tenir onze anys, Rubeus Hagrid li va dir que era un bruixot, i que estava convidat a asistir a l'Escola de Bruixeria Hogwarts. Una vegada a l'escola, es va fer dos amics molts importants, Ron Weasley i Hermione Granger, i va ser el Buscador més jove de l'equip de Quidditch en més de cent anys. Harry va aconseguir moltes coses, com protegir la Pedra filosofal, obrir la Cámara secreta o guanyar el Torneig dels Tres Mags, entre d'altres. També és l'única persona coneguda actualment en posseïr totes les Relíquies de la Mort. Finalment, després de destruir tots els horricreus de Lord Voldemort, va derrotar-lo, acabant amb la Segona Guerra.

Després d'acabar la guerra, Harry es converteix en Auror, i més tard en cap de l'Oficina d'Aurors. Alguns anys més tard es casa amb Ginny Weasley, amb la qual té dos fills i una filla: James Sirius, Albus Severus i Lily Luna.

(Llegir més...)

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori