Fandom

Harry Potter Wiki

Home

245pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

HP Llibres Portal.png
HP Pelicules Portal.png
HP Personatges Portal.png
HP Llocs Portal.png
HP Objectes Portal.png
HP Encanteris Portal.png

Alerta sobre spoilers · Fòrum de la comunitat · Xat
245 articles des del 2 de desembre de 2009 · Avui és 7 de desembre del 2016 · Hora: dos quarts de cinc

Article destacat
Harry-potter.jpg
En Harry James Potter (n. 31 de juliol, 1980) és un mag mestís, fill únic de James Potter i Lily Evans. És un mag molt conegut actualment, degut al fet que és l'unic sobrevivent del Malefici de la Mort, fet per Lord Voldemort i que el va portar a la seva primera derrota. A partir d'aquell moment el Harry va viure amb els seus tiets Muggle, la família Dursley.

Quan va tenir onze anys, Rubeus Hagrid li va dir que era un bruixot, i que estava convidat a asistir a l'Escola de Bruixeria Hogwarts. Una vegada a l'escola, es va fer dos amics molts importants, Ron Weasley i Hermione Granger, i va ser el Buscador més jove de l'equip de Quidditch en més de cent anys. Harry va aconseguir moltes coses, com protegir la Pedra filosofal, obrir la Cambra secreta o guanyar el Torneig dels Tres Mags, entre d'altres. També és l'única persona coneguda actualment en posseir totes les Relíquies de la Mort. Finalment, després de destruir tots els horricreus de Lord Voldemort, va derrotar-lo, acabant amb la Segona Guerra.

Després d'acabar la guerra, Harry es converteix en Auror, i més tard en cap de l'Oficina d'Aurors. Alguns anys més tard es casa amb Ginny Weasley, amb la qual té dos fills i una filla: James Sirius, Albus Severus i Lily Luna.

(Llegir més…)

Imatge destacada
Calze de foc.jpg

Aquesta copa havia de ser el premi del Torneig dels Tres Bruixots, però va acabar sent un portarreu que va portar en Harry Potter i en Cedric Diggory al lloc on Lord Voldemort va ressuscitar.
Avui...
7 de desembre
Enquesta
Quina és la teva part preferida?
 
3
 
5
 
15
 
16
 
14
 
5
 
13
 
3

L'enquesta va ser creada el 20:37 març 23, 2015, i fins ara 74 persones han votat.
Ajuda!
Vols editar però no saps per on començar? Demana ajuda en aquests llocs:
  • Xat: Pots parlar amb usuaris del wiki. Tot i així, pot ser que en aquest moment no n'hi hagi cap de connectat.

0

Harry Potter Wiki

Uneix-te al xat>

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori