Fandom

Harry Potter Wiki

Vareta d'àlber

253pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Comentaris0 Share

La vareta d'àlber, també anomenada Bastó de la Mort o Vareta del Destí, és una de les tres Relíquies de la Mort. Aquesta vareta és capaç de superar qualsevol altra vareta. L'amo de la vareta, per tant, és quasi invencible. Segons la llegenda, aquesta va ser la relíquia que va rebre el germà Peverell més gran. La mateixa Mort la va construir.

Passa de mà en mà mitjançant la derrota, molt freqüentment la mort, del seu propietari. Els seus últims propietaris van ser Gellert Grindewald, qui va ser derrotat per Albus Dumbledore; Draco Malfoy, tot i que mai no ho va saber i va creure que pertanyia a en Severus Snape, qui havia mort en Dumbledore, en Voldemort la va aconseguir profanant la tomba d'en Dumbledore i el seu últim propietari va ser en Harry Potter, que la va tornar al lloc d'on en Voldemort l'havia treta, fent que s'extingís el seu poder.

Varetologia Edit

Fusta de saüc Edit

En la traducció al català, es va substituir Vareta de Saüc (Elder wand) per vareta d'àlber. Varetològicament, aquesta associació resulta errònia, inconnexa i confusa, atès que les característiques del saüc i les de l'àlber disten considerablement.

A diferència del saüc (que sol ser una fusta força temuda i respectada), les varetes d'àlber són molt apreciades, fines i gràcils. L'àlber és perfecte pels duels màgics perquè funciona particularment bé amb la màgia marcial; el portador de l'àlber és un duelista consagrat. No és gaire ensertat, doncs, comparar (i encara menys equiparar) el saüc amb l'àlber.

El saüc és la fusta més rara de totes dins el coneixement de la varetologia i té la reputació de portar mala sort. La fusta de saüc és la més difícil de manejar. Conté una màgia molt poderosa, però no es digna a quedar-se amb un sol amo que no sigui el més gran i superior. Només un mag molt superior i molt poderós pot conservar una vareta de fusta de saüc durant molt de temps.

Dins la varetologia, corren molts refranys, dites, tabús i supersticions. En aquestes línies, hi ha una vella superstició (que sembla la més extensa, temuda i respectada) que diu que amb fusta de saüc, mai no prosperaràs. És una de les moltes alertes basades en la por. Fins i tot hi ha fabricants de varetes que es neguen en rodó a treballar amb saüc, tot i que també és cert que actualment la majoria no ho fa no per por de treballar amb aquest tipus de fusta, sinó perquè dubten que els seus productes amb saüc es venguin. La veritat és que només una persona molt inusual trobarà la seva companya perfecta en una vareta de fusta de saüc. I en la remota ocasió que això passés, en Garrik Ollivander ja deia en les seves notes varetològiques que creia fermament que el bruixot triat estarà marcat per un destí molt especial.

Garrik Ollivander també constata en les seves notes que els portadors del saüc gairebé sempre senten una poderosa afinitat amb aquells que són triats pel server.

Entre els varetòlegs, fabricants de varetes i alguns poc entesos més en la matèria, corre el coneixement popular que refranya el següent: Mai no creméssiu la fusta del saüc. Ai de vós, si mai la cremessiu...!

Ànima de pèl de Vespral Edit

El pèl de vespral es pot utilitzar en la fabricació d'una vareta com a nucli. Tanmateix, resulta exageradament inestable. Fins i tot molt més que el cabell de Veela, que sí que s'ha aconseguit utilitzar amb èxit (la vareta de la Fleur Delacour n'és un exemple). En canvi, només se sap d'una sola vareta que contingui un pèl de Thestral a lànima: la Vareta de Saüc.

Antioch Peverell (el germà més gran de la rondalla) és un testimoni del gran poder del pèl de thestral, un gran poder que resta encara ambigu, atès que es desconeix com és que queda anul·lat en un determinat duel.

Hem de suposar que el fabricant que pretengui forjar una vareta amb pèl de thestral al nucli ha d'haver vist la mort, perquè ha de ser capaç de veure el pèl per poder-lo manejar. Però el que és cert és que es desconeix si un d'aquests pèls resultaria invisible per a un fabricant que no ha vist la mort; i és que no se sap si els pèls es fan universalment visibles un cop queden separats del cos de la criatura i romanen sent igualment invisibles.

Altres característiques Edit

La vareta de saüc ha demostrat unes competències que les altres no poden dur a terme. És el cas, per exemple, de la capacitat de reparar amb èxit altres varetes que hagin rebut un grau de dany molt elevat. De fet, podria salvar varetes que es troben tan malferides que són a punt d'iniciar el seu marciment, fins i tot sense necessitat de canviar-ne el nucli per guarir-la. També podria revifar varetes que han començat agonies moribundes molt potents, però no està del tot clar si seria capaç de ressucitar varetes que ja han tocat la seva mort (es parla de la mort d'una vareta quan aquesta ha expirat completament tota la seva màgia).

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori